Jaouuuu hajlou Dääääääänmääääääääärck!

28 Sep

Jag är verkligen dålig på danska.
Det är så att jag skäms. Jag förstår inte vad expediterna i kassorna säger. Och jag förstår inte vad människorna på båten säger såvida de inte är skåningar. Skånska är inte ens snudd på danska, kan jag lova. Hur mycket jag än försöker så har jag inte blonda hjärnceller så att det räcker till att förstå. Är det dags för mig att bli brunett igen? 😉

I alla fall. Vad vore väl Danmark utan de här?
Danska Wienerbröd
Jag tänker fortfarande på Herr Skumberg i Solstollarna när jag ser dem. Haha.

Lillprinsen var så klart med. Och Twinnys nya kärlek – jättetrevliga Pontus.
Oliwer Pontus Åström

Och efter en rejält blåsig åktur på havet där det var näst intill storm så åkte mössan på över mitt ostyriga hår.
Jag är en riktig mösstjej och gillar till och med att gå i mössa inomhus 🙂

Spindeltjejen (Caroline)

Har ni haft en trevlig dag?!

Blommor är billigt i Danmark. Jag önskar att jag kunde åka över och handla på mig en massa och ställa in i lägenheten – det blir så mycket mer levande med blommor på borden ibland.
Jag saknar Hötorget i Stockholm där man kunde handla på sig mängder med blommor till ofantligt billigt pris och dra med sig hem och smycka hela lägenheten. Jag köpte 50 rosor för 30 kronor en gång 🙂

090928-Fantastic-Flowers

30 svar to “Jaouuuu hajlou Dääääääänmääääääääärck!”

  1. Hannele - Mamma till Kevin ♥ 28 september, 2009 den 20:24 #

    Svar:
    Man är ett barn tills man är 18 år anser jag i alla fall. (okej när man fyller 13 år då blir man ju en tonåring, men man är ett barn fortfarande)

    Alltså..varför i sjutton bryr sig inte föräkdrarna över sina barn för? Det är ett tecken på att dom inte bryr sig att deras barn sitter och viker ut sig på nätet.
    Då undrar jag vad tänkte föräldrarna på när dom skaffade barn? :S
    Hoppas att du förstår vad jag menar 🙂

    Tack så mkt ^^

    Kraaam
    H

    • CarroBarro 28 september, 2009 den 21:15 #

      Ja, man är ju inte myndig förrän man fyller 18 och under den åldern är man ändå ett barn – och man är tonåring tills man blir 20 🙂
      Men jag vet i sjutton om jag ens kände mig VUXEN förrän jag blev runt 25 år. Jag kan tycka att jag är rätt ung som det är nu – och då är jag 30… 🙂
      Jag tycker det är tragiskt att inte föräldrarna verkar bry sig om vad deras barn gör på internet 😦
      Ha en fin kväll!
      Kram Carro

  2. nathalie 28 september, 2009 den 20:41 #

    hahahaha åh solstollarna!!!! ;D

    • CarroBarro 28 september, 2009 den 21:16 #

      Solstollarna och Toffelhjältarna är kult! 🙂

  3. Emilia 28 september, 2009 den 20:47 #

    Får nog satsa på LN nästa år tror jag 🙂

    Vad underbart det vore om blommor vore billigare, då skulle jag också köpa massor massor att smycka hemmet med!!

    • CarroBarro 28 september, 2009 den 21:11 #

      Ja, blommor skulle vara billigare! Det är så fint att färglägga med blommor! =) Det ser så levande ut 🙂

  4. Johanna 28 september, 2009 den 20:48 #

    Vilken härlig dag vi haft trots det blåsiga vädret =) Det blev ju en mysig tur till Denmark,hah>! Haha,du jag bor granne med landet för fan o fattar inte ens OCH jag har dansk släkt men inte fasen fattar jag för det *hihi*

    Åh vilka fina kort du tagit idag gumman,vill ha! Åh min älskling med,yammI!Puss

  5. Kashaya 28 september, 2009 den 21:24 #

    Förstår inte heller danska.. men jag har iofs svårt att förstå vissa skåningar också så.. =/

    Sv. Ja riktigt skrämmande att föräldrarna vet om det och inte gör något åt det.. Tack själv för besöket.=)

    • CarroBarro 28 september, 2009 den 22:06 #

      Danska är ju svårare än kinesiska…. nästan! 😉 Haha. Bra jämförelser jag kör med 😉

  6. Renée 28 september, 2009 den 21:38 #

    sv: tack det samma 🙂

    • CarroBarro 28 september, 2009 den 22:05 #

      *Niger fint* 🙂

  7. HANNAH 28 september, 2009 den 21:50 #

    Ja det är tråkigt.. gjort i helgen då?

    • CarroBarro 28 september, 2009 den 22:10 #

      Jag är på en liten tripp nere i Skåne och idag var vi i Danmark på en liten visit 🙂 Igår fotade jag med Emelie Ohlsson (som synes i bloggen *ler*)

  8. julia 28 september, 2009 den 21:56 #

    Tack återigen, kommentarer som dina får mig att le länge länge!!!!!
    Hoppas du haft en bra dag.
    Kramar

  9. Kashaya 28 september, 2009 den 22:13 #

    Sv. Ja riktigt svårt faktiskt….

    Tack.=)

    Hoppas du haft en fin start på veckan.

    • CarroBarro 29 september, 2009 den 10:14 #

      Det samma till dig! 🙂

  10. monica 28 september, 2009 den 23:01 #

    va?? du förstår ju mig men inte danska, könstigt! Får nog börja snacka danska med dej så du lär dig!! hihi!! Hälsa mitt hemland från mig! puss på marken o så!

    • CarroBarro 29 september, 2009 den 10:14 #

      Jag har lagt mig ner och kysst marken för din skull nu – typiskt att det regnade, man blev så blöt och geggig om läpparna då 😉 *haha*
      Ha en bra dag gumman!
      Kram C

      • monica 29 september, 2009 den 13:15 #

        bra då känner jag mig glad! saknar hemlandet!!

      • CarroBarro 29 september, 2009 den 14:54 #

        Danmark är mysigt 🙂

  11. Hannele - Mamma till Kevin 29 september, 2009 den 00:31 #

    Svar:
    Det var det jag också menade ^^ hihi..

    Ja alla känner ju sig olika 🙂

    Ja håller med dig, dom kommer ju skämmas när dom blir lite äldre och säkert tänka om. Varför vek jag mig ut så där?
    det är så hemskt att barn viker ut sig där och föräldarna bry sig inte. Usch..nää, jag tappar orden till sånt där för att det är så hemskt.

    Hoppas att du får en fin dag imorgon 🙂

    Natti!

    KRaam
    H

  12. Anna 29 september, 2009 den 10:42 #

    Jag älskar också blommor 🙂 Jorå, förra veckan var helt Ok, fick beslut att jag ska få bli en värdfamilj till en tjej 1-2 helger i månaden så det känns bra 🙂 Utöver det är jag glad att hösten börjar komma, mörka nätter och vackra färger att fota 🙂 Hoppas du får en bra vecka 🙂

    • CarroBarro 29 september, 2009 den 11:09 #

      Åh vad roligt, grattis! 🙂 Ja, det är verkligen massor härligt att fota nu när det är så fint höstväder. Idag skiner solen här i Helsingborg och jag ska ut på stan sen och till Pålsjö skog – värdens vackraste skog (tycker jag *ler*)
      Ha en fin dag och vecka! 😀

  13. Sara 29 september, 2009 den 11:01 #

    ååhh tack tack! Ja jag tycker och den är jag!
    Denna har jag velat göra sen vi köpte Coco, men inte vågat tatuera alls. men nu så! 😉
    När ska vi ses? KRAM!

    • CarroBarro 29 september, 2009 den 11:07 #

      Ska vi försöka klämma in något framåt helgen när jag jobbar nätter? Kanske på fredag eller lördag eller så? 🙂
      Jag sover ju till 16 som vanligt, så runt 17.30 blir toppen 😉
      Kram kram!

  14. marica 29 september, 2009 den 13:50 #

    Sött barn!
    Hoppas du har det bra nere i landet.. Kul att besöka Danmark lite oxå 🙂

    • CarroBarro 29 september, 2009 den 14:57 #

      Det är min gudson Oliwer 🙂

  15. Helenah 29 september, 2009 den 18:33 #

    Titta på Unga mödra på kanal 5, så lär du dig kanske lite danska? ;] Men nej, det är svårt. Jag har dock bott m. danskar i nästan 2 månader och jag brukar förstå det mesta.
    Dock så kan jag blanda ihop orden lite med norska när jag ska försöka prata själv.

    Hur jobbar du näst-nästa veckoslut vännen? Hoppas inget alls. Vill komma och hälsa på!

    puss o kram!

    • CarroBarro 29 september, 2009 den 18:50 #

      Hej gumman! Nästnästa vecka jobbar jag hela helgen. Jag är ledig lördag kväll bara och då ska jag på inflyttningsfest 🙂 Jag har lagt schema fram till januari nu – pust! Jag kommer att jobba rätt mycket helger, men är ledig lite då och då på veckorna. Hur ser det ut för dig? Vi får jämföra lite 🙂 Puss och kram!!

  16. sissiliten 30 september, 2009 den 10:54 #

    Jag älskar med blommor. Speciellt rosor. Det finns en enda blomma jag verkligen HATAR o det är tulpaner. Dom är ju fasiken inte fina för 5 öre. Men ändå så får jag till 80% tulpaner när jag får blommor ha ha ha.

Kommentera

