Weekends is the good ends.

13 Maj

 

Det har varit en skoj helg med mycket nöjen, vänner och kärlek ❤

I fredags kväll åkte jag och Peter ut mot Falköping för att våldgästa Sissi med familj en stund.
TACK för skoj sällskap och god morotskaka! *yammie* 😛

Sissi Morotskaka

I lördags fyllde Anna år och vi var ett gäng som samlades på Norrmalm för att fira henne,  dricka alkoholhaltiga drycker och sen bege oss ut i vimlet för att skaka lite rumpa.
Lite vin senare knatade jag i förväg ner till stan för att möta upp Jasse & Co och sen vart det lite snurrigt – eftersom jag inte dricker speciellt ofta längre så klarar jag visst inte av lika mycket längre *ler* Men det blev en skoj kväll och jag fick ”skaka mina lurviga” på dansgolvet.

090509 Peace out? Jasse & Carro på Boggan 090509

Älskling kom hem till mig på natten när jag lyckats knata hem utan att hamna på P4 istället för i min lägenhet.
Nä, jag skojar bara – så illa var det inte, men det snurrade lite granna när jag slängde mig på sängen.

I söndags åkte Peter och jag ut till Hjo och områdena runt omkring för att ”komma ut lite” i det fina vädret (eller ganska fina vädret får man väl säga – kunde ju vara varmare *brrr*)
I alla fall var det en jättemysig dag och avslut på helgen innan jag gick på och jobbade natten.
Åt hemmagjord glass, strosade runt och kikade på smått och gott.

Peter 090510 Blåbärsglass Hjo 090510

Ehum. Jag bjuder på den här! Gott med blåbärsglass och jag är helt normal. Jag lovar.

 Älskling i Hjo 090510

   I måndags eftermiddag blev jag väckt av att den toksnygga mannen (här ovanför)  kom in i sovrummet. Sen fick jag hjälp och sällskap när jag skulle plantera, städa, packa och diska inför Stockholmstrippen. Tack älskling!

Och ja…. Stockholm. Där är jag ju nu. Så det innebär att jag berättat ikapp lite av senaste dagarna, kort och gott. Orkar inte skriva så långa inlägg och jag orkar inte lägga upp så mycket bilder.
Jag har ju bilddagboken också – där kan ni se sen.

Till slut:
TACK alla goa vänner för att ni ständigt förgyller mitt liv!
Och TACK till min familj och min kärlek för att ni är ni!

 

13 svar to “Weekends is the good ends.”

  1. Sara 13 maj, 2009 den 11:34 #

    Här var det fin fina bilder ser jag! Den 6e bilden uppifrån var väldigt fin!
    Ja jag kan ju inte PS så det får bli till att öva på atts tälla in kameran och få bra bilder på det sättet i stället för att fejka dom i efterhand.
    Ha en fortsatt bra dag!! KRAM

  2. monica 13 maj, 2009 den 11:49 #

    Japp, var på cepsen. grymt nervös men roligt. Är ju andra gången jag åker. Man lär sig alltid ngt nytt. Jag får full betalning för vuben men det är tydligen slut med det nu, hörde det från lena. Sjukhuset tappar för mycket pengar pga det, synd. Så varje gång jag är inne o jobbar så får jag ju oxå övertid, gött! Men sen orkar man ändå inte jobba eftersom plugget r på heltid. Hoppas du får det underbart i stockholm!!

    • spindeltjejen 13 maj, 2009 den 12:56 #

      Gud så skönt! Ja, jag hörde att det är slut med det, får bli senare projekt för min del, när man vinner en miljon på triss eller nåt 🙂 Och funkar det inte att jobba i Skövde utan VUB och utan att kunna läsa frikurser som Neonatologi eller liknande för att kunna öka i lön så får jag kanske byta arbetsplats. Känns ju som att man står och stampar på lönenivåerna bara för att man inte är VUB:ad men kanske ändå har mer erfarenhet 🙂 Här uppe har jag ju några lappar mera 🙂 Ha det jättebra i veckan vännen! Kram på dig!

  3. Andreas "Kryckan"Hansson 13 maj, 2009 den 13:27 #

    Ha ha du fick absolut tilld en 🙂

    Jag vill resa vart som helst där det är varmt, God mat och billigt:)

  4. Therese 13 maj, 2009 den 15:22 #

    Jaaaa! Du får inte åka till Göteborg utan att höra av dig till mig! Vore urmysigt att ses. Och jag är såklart nyfiken på din pojk;) Vi måste ju stadsträna vovven lite också så då kanske du får träffa henne också:D kraaam och ha det skönt i Stockholm

  5. Linda 13 maj, 2009 den 17:25 #

    Ah mysigt med en tripp t shlm!Vart bor du?Ah köpte likadan saft idag för jag fick tydligen inte ha den ifred,haha!
    Svingod!!

  6. Linda 13 maj, 2009 den 18:08 #

    Ja framförhållning gillar vi o avslutet på inbjudan var bara världsbäst!!hihi…

  7. Sara 13 maj, 2009 den 21:26 #

    Jo det känns underbart! Men det blev mkt för mej. Känslig blev jag också, eller känslosam. Mer om det i morgon.
    KRAM Sara

  8. misstigerchic 13 maj, 2009 den 21:53 #

    Låter som en helt härlig helg med vänner o kärlek gumman,precis som det ska var =) Perfa !!!

    Hemmagjord glass? Vem hade gjort den? Yammi !=)

    Puss,så fina ni är !

  9. Sara 14 maj, 2009 den 05:07 #

    Nej ikea är inte heller fel, gillar väldigt mycket därifrån! Får nog bli en tripp dit när våra planer går i ihop sej! 😀
    Kram

  10. Sara 14 maj, 2009 den 05:12 #

    Nej jag äter inga piller alls, har bytt kost helt och hållet och det funkar mycket bättre. Dessutom har jag en guldfisks minne så jag glömmer pillren så lätt.

    pssst… tillbaka…. Är född 86 och har bott i skövde i 3 år + 1 år… Känner igen dej på ngt sätt men vet inte hur… var jobbar du? 🙂
    Kram

  11. Bella 14 maj, 2009 den 06:51 #

    hoppas du har de jättebra i sthlm *vilket jag självklart tror* hihi.. tack för i lördags gumman, supermysigt. pöss pöss

  12. Sissi 14 maj, 2009 den 07:28 #

    Ja o du ska klaga på att jag lägger ut dåliga kort på dej. Dumma dej ha ha.
    Fina kort ni hade tagit i hjo med. Hoppas dagen var trevlig. Ser fram emot nästa helg. Hoppas vi träffas då.

    Ha det så skoj i huvudstaden.
    Puss o kram

Lämna en kommentar