Arkiv | 16:48

Back in Sweden

28 Mar

Tillbaka hemma i Sverige igen sen i förrgår och gårdagen började med att snöa för fullt. Som att det inte är nog med att det är 45 grader kallare – det måste snöa också?! 🙂

I alla fall var det otroligt härligt att komma hem av en anledningen, och den anledningen heter Peter ❤
Efter jobbet kom han hit och gissa om det var mysigt att få krypa in i hans armar och pussa på honom igen! 🙂 Annars skulle jag gärna stanna kvar i Thailand lite till – som alltid – trivs något otroligt bra där borta.

I söndags kväll hoppade jag och Annisen på nattbussen från Khao Lak till Bangkok och var framme på södra terminalen vid 04.45 på morgonen. Tog en taxi till Soi Rambuttri och tog in på Rambuttri Village Inn i två nätter för att ”göra” Bangkok. Vi sov lite till och gick sen upp vid 09 i måndags för att bada lite i poolen på taket och hinna duscha innan vi skulle möta upp Tara och hennes vän på Khao San Road mitt i Bangkok. Sen bar det av till Eid Tattoo och gaddning stod på listan. Jag började med handleden och fortsatte med vristen, sen var det Annisens tur att gadda sig på insidan av vaden. Superbra resultat (även om det så klart gjorde ont de 5 timmarna vi befann oss i tatueringsstudion). Sbopping hela dagen på tisdagen i MBK och sen jamming traffic på vägen hem. Slapp kväll och sen en slapp dag i onsdags vid poolen innan vi skulle flyga hem natten till i torsdags.

Sammanfattningsvis – har haft en helt otrolig månad på andra sidan klotet. Upplevt en massa och provat på en massa nytt.

Nu ska jag knata ner till stan och möta upp Jasmine för att ta en fika på Rådhuset. Ska se om jag inte fryser häcken av mig innan jag kommer fram 😉

Kram på er!