Khao Lak & Similan Islands

18 Mar

I förrgår landade vi i Khao Lak. Eller inte direkt landade, för vi flög ju ingenting. Men vi knallade ner till Phi Phi Pier i måndags morse och åkte färja över till Krabi, och därifrån minibuss till Khao Lak. Skulle varit framme vid 13, men som alltid i Thailand…. ”You never know with Thailand” (och det är ju lite av charmen!) så var vi framme strax efter 14 och knallade ner till hotellet som vi bodde på förra året och hade bokat för några nätter i år, eftersom vi skulle möta upp både mamma & pappa, och Tara & Co.

Kuh Kok Beach Palmer 

Jag och Annis sover i ett rum med fläkt (som vi inte ens har på nattetid eftersom vi fryser… hur man nu kan frysa i 30 graders värme undrar ni… men ja… aklimatisering kanske) 🙂

Hyrde hoj igår och körde runt lite grann runt Khao Lak (det är tre stränder som sitter ihop som hör till själva staden). Åkte till Bang Niang – nästa samhälle och badade och POFF så brände det till som satan på baksidan av vänster lår och jag sprang upp på restaurangen och det kom en massa thailänadare med lime, vinäger m.m. och började att kleta på mig. En brännmanet som hade svept sig runt mitt ben och nuddat även vänster handled. Började svullna upp och tryckte i mig lite tabletter (som jag ju alltid har med mig) för att få det att gå ner. Det sved som attan och jag kunde inte ens ha sarongen på mig utan att det gjorde ont, så jag tuffade runt på min hoj i bikini och en supersnygg rosavit hjälm på skallen 🙂 Snyggast i Khao Lak med en snygging som Annis bakom mig i minst lika snygg hjälm! 😉

Khao Lak Viewpoint

Började att regna men eftersom vi hade bikini på oss så gjorde det inte så mycket förutom att det gjorde ont när det piskade mot bröstet! Haha. Körde till Viewpoint och spanade och sen åkte vi hemåt. Kvällen avnjöts i solnedgången på en Resort som ligger här nere på stranden. Vi har ätit där varje år och de har supergod fisk. Annisen och jag tog Baracudafilé i citronsås med chili. Yammie.

Khao Lak Sunset

Annis Sunset Carro Sunset

Baracuda Lemonsauce

Sov riktigt dåligt inatt. Har grym träningsvärk i mina vader och fick kramp inatt. När jag äntligen kunde somna vid 03 så var jag rejält trött och släpade mig upp till frukost imorse.
Körde iväg till ett vattenfall och gick på trekking genom djungeln ett bra tag och fick se en massa skojsiga djur och sånt. Helt otroligt vacker natur med gamla träd, lianer och palmer. I like!

Det har inte regnat idag, så vi har kört runt och avslutade med att ligga på stranden och jag kör helt utan solskydd nu, bara kletig olja som rinner av kroppen i solen… avslutade med en timmes oljemassage på stranden tillsammans med Tara. Nu ska vi snart sätta på oss våra ansikten (dvs smink) och gå ner till stranden allihopa och äta vid 20-tiden. Ska sända upp ett par comfie (ljuslyktor) på himlen ikväll till minne av alla våra änglar. Jojo – tänker på mamsen också så klart ikväll!

Imorgon blir det dykning/snorkling vid Similan Islands. Ska bli riktigt härligt att få plaska runt bland fiskarna i det otroligt klara vattnet.

STOR kram till er alla! Har mina vykort kommit fram?

3 svar to “Khao Lak & Similan Islands”

  1. Bunny 18 mars, 2009 den 15:54 #

    Vykort…? Nope, men tack iaf 😉

    Puss!!!

  2. Nadja 18 mars, 2009 den 17:57 #

    Nej inget vykort här inte *S*
    vad brun du blivit din lilla hobby neger…

  3. misstigerchic 19 mars, 2009 den 21:52 #

    Jajamen,jag har fått ett vykort minsann*wwiiee* Blev såå glad ! Har tackar för det på Facebook med ju =)
    Här har jag gått o blivit medaförkyld IGEN ich jag hoppas att det stannar o förblir BARA en förkylning denna gången=)

    Annisen är inte så brun som du*hii*
    Krama!

Kommentera

