Back on Phi Phi Islands.

13 Mar

Annis och jag på PP

I förrgår morse (onsdag) hoppade vi alla fem (mams, paps, brorsan, Annis och jag) på en Songthaew ner till hamnen i Ao Nang och åkte över med båt till Phi Phi. Känslan som dök upp i kroppen när vi närmade oss var härlig – nu är jag hemma igen.

Phi Phi Pier Ao Dalom

Vi kom fram vid 11-tiden och hittade ett ställe som jag sett många gånger förr ”Jong´s Guesthouse” som ligger mitt ovanför Ao Dalom. Det var det enda med AC med överkomligt pris. Betalar 220 kronor natten och har AC, kabel-TV och kylskåp. Kylskåp är riktigt skönt att ha när man vill ha kall dricka i den här värmen och för mina adrenalinsprutor, som inte får bli varmare än 24 grader med risk att förstöras (och det är inte lätt i den här värmen och de kostar 430 kronor styck!)

Annis på Garlic Phi Phi Phi Phi1

Vi la oss på stranden och somnade i skuggan på eftermiddagen – mycket skönt att ligga där. Runt 35-40 grader i skuggan och jag vaknade av att jag…. frös. Ja, du läste rätt… jag har ju en förmåga att aklimatisera mig rätt fort och jag är inte riktigt normal när det gäller värmen utomlands.

Tog lite footscrub och en halvtimmes fotmassage. Ahhhh!
Footscrub Footscrub

På kvällen drog jag med Annisen till Carlitos (vårat stammishak på Phi Phi) och kikade på en ordentlig Fireshow och drack Singha-öl. Yammie.
Somnade någon gång runt 04 efter att partajet next door var över och vaknade igen av någon som står och skriker nedanför. Morr!

Fireshow

Igår tillbringade vi dagen vid Ao Dalom. Jag låg i solen hela dagen och drack alldeles för dåligt. Magen ballade ur någon gång på eftermiddagen och på kvällen hade jag magkramper, kräktes och mådde allmänt ruggigt med frossa och så. Inte alltför roligt, men det hör till någon gång under varje resa dessvärre. Hade varit mer passande idag med tanke på att det är fredagen den 13:e 😉

Jag började gegga in mig med sololja igår – med tanke på att jag inte smörjt in benen eller magen någonting senaste dagarna och ändå inte bränt mig tänkte jag att det kunde vara en god idé och jag har fortsatt med det idag också och äntligen börjar min blekfeta mage få sig lite färg också för ovanlighetens skull 😉
Fortsatte att ligga på stranden idag, bada och läsa en massa böcker och igår läste jag ”Storlek 37” med Denise Rudberg och läste ut den. Idag har jag läst 300 sidor i ”Väninnan” av samma författare och den boken tar nog slut ikväll eller imorgon. Oups!

Jag - en liten surikat på stranden Bok-mal

Mamsen och papsen åkte vidare till Phuket idag för att möta upp några kompisar och jag, Annis och brorsan stannar här tillsammans tills på måndag och möter upp resten av hela gänget på måndag i Khao Lak.

Imorgon blir det snorkeltripp runt öarna, ska besöka ”The Beach” för fjärde gången och så lite andra småställen 🙂

Puss och kram på er – jag saknar er!

Ett svar to “Back on Phi Phi Islands.”

  1. Bunny Aka Nikki 13 mars, 2009 den 17:48 #

    Saknar Er åxå!!! 🙂

    Puss!! ❤

Kommentera

