Koh Hong/Koh Pakbia/Railey

10 Mar

I förrgår kväll åkte jag och Annis med hojen in till Krabi Town och irrade runt ett tag.

Igår ville vi ha lite variation istället för att bara ligga vid Ao Nang Beach och hoppade därför in i en longtail-taxibåt och åkte över till Railey Beach (West) på andra sidan udden. Jättefint! Dock var det en hel del ebb med tanke på fullmånen som hägrar här idag och när vattnet försvann så var botten full av sten och korall som var riktigt jobbigt att smyga över för att komma ut och doppa sig i vatten som nådde längre än till anklarna! 🙂

Railey Beach Railey Beach

Vi låg kvar i några timmar och läste på stranden och åkte sen tillbaka till Ao Nang för att ta en lugn kväll med mat på Bam Boo (åt ”Hot Pan” som är riktigt gott!). Vi har tagit lite kort och tänkte lägga upp dem här för att göra inlägget lite roligare, men på den här datorn finns inget USB-uttag och därför kan jag inte få in korten. Suck. Antingen finns det hörlurar och ingen kamera, eller bara kamera… eller som  nu. Kamera men ingen USB-port. Jaja. Korten får komma upp lite senare, hoppas att det inte är alltför trist att läsa det här 😉
Vi gick runt och shoppade lite igår kväll också och avslutade kvällen ensamma på hotellrummet för nu är vi bara tre på rummet igen när Andreas har åkt tillbaka till Sverige och plötsligt känner man sig brun igen 😉 Haha. Solliii solliiii Andreas!

Bam Boo Hot Pan and Hot Babe Hot pan

Beef Hot Pan

Inatt vaknade vi som vanligt när brorsan knackade på och släntrade in på rummet vid 04 och klockan 08 var det dags att stiga upp för ytterligare en händelserik dag. Vi (alla fem) hoppade in i en egen longtailbåt och åkte till Hong-öarna Koh Hong och Koh Pakbia (skippade de sista två) och det var verkligen en upplevelse! Koh Hong är som en liten lagun med swimmingpool-vatten och klippor & grönt runt omkring och fullt med ljud och örnar som flög längst upp vid klippspetsarna. Supermysigt! Lite Jurassic-Park-stuk över det hela!
Känner dock av gungningarna efter båten fortfarande och huvudet gungar som att jag är full (men jag har bara druckit några klunkar öl och det borde inte göra mig speciellt full. Haha).

Koh Hong Koh Hong Koh Hong Lagoon

Koh Hong Lagoon

Gänget

Jag badar Hong Longtail

Koh Pakbia Annis och jag Longtailtripp

Ätit middag tillsammans alla fem i eftermiddag, Fried Rice bidde det idag, för variationens skull. Har fått ordentligt med färg idag också och även om jag är mer tomat än pepparkaka så är det ändå en bit på vägen. Måste se till att gräddas ordentligt först bara 😉

Imorgon klockan 08.30 (02.30 svensk tid inatt) så åker vi med båten över till Phi Phi Don och stannar där tills på söndag eller måndag och sen vidare upp mot Khao Lak. Ska bli härligt att komma tillbaka till ”mitt paradis” igen!

Något fullt rum med 4 sängar 🙂
Men finns det hjärterum – så finns det stjärterum!
House Full!

Hoppas att ni alla mår bra som läser: Jojo, Nikki, Sofia, Helen, Peter, Jasmine, Jenny, Jennie och ja… ALLA! Hur har ni det?!

Stora kramar från oss här borta på andra sidan klotet!

4 svar to “Koh Hong/Koh Pakbia/Railey”

  1. Bunny Aka Nikki 10 mars, 2009 den 14:49 #

    Vi har just msnat så du vet hur det är m mig 🙂

    Puss ❤ ❤ ❤

  2. Mia 10 mars, 2009 den 16:40 #

    Toodlioo! Vilket paradis ni är i… Härligt för er! =))))Själv kan jag fresta med nollgradigt, ett konstant snöande och halsfluss! Låter kul va…? Är inne på femte dygnet med jävulusiskt halsont, hosta och snuva… Men det verkar vara virus-orsakat och inte bakteriellt iaf, så jag slipper förhoppningsvis antibiotika… Och jag FRYSER, så sola lite åt mig också! Ha det bäst! KRAM, Mia

  3. Petra 1 april, 2009 den 21:30 #

    Åh vilka härliga bilder! Önskar jag vore där och klättrade. Testade ni? Klättringen är GRYM på Raily.

Trackbacks/Pingbacks

  1. Jag är LYCKLIG. | Just Another Crazy Blonde – With Just Another Stupid Blog - 31 januari, 2011

    […] dagar sitter jag på planet till andra sidan jorden för att stanna i nästan en månad, precis som varje år, senaste 6 åren. Och det är UNDERBART. Även om jag kommer att sakna ihjäl mig efter Peter och […]

Kommentera

