Ao Nang

4 Mar

Då har vi landat i Ao Nang i Krabi-provinsen efter en timmes flygfärd med Air Asia och en liten tripp med taxi i tjugo minuter.

Första gången här i Ao Nang för min del och hittills tycker jag att det verkar vara ett mysigt ställe, lite lagom stort och det finns mycket utbud av det mesta om man gillar att shoppa och sola m.m. De har en shooting-range och snakefarm (I like!) och en massa utflykter runt omkring området. Imorgon ska jag hyra hoj och ta med Annalena på en åktur på bönpallen. Får se vad hon tycker om det 😉

Ao Nang ThaiPancake Skriver vykort

Idag har vi tillbringat halva dagen på stranden och jag har blivit röd (surprise va?!) fast att jag smörjat in mig med SF30. Men å andra sidan badade jag nog för många gånger utan att smörja in mig igen. Smart värre. Men imorgon blir det nog bra igen, tror jag nog. Det har trots allt varit lite mulet under dagen och nu ikväll har det ÖST ner regn från himlen och lila/blå/rosa blixtrar över hela himlen.
Annis och jag tog en promenad längs med strandpromenaden och hittade ”Wanna Place” som hade jättegod mat (och liiiite spicy). När vi skulle gå därifrån hade himlen öppnat sig så vi hoppade in i en tuktuk och åkte till Swensen’s ett tag och på väg hem så gick vi. Smart! Inte… Vi var totalt genomvåta nu när vi kom hem! Men vem bryr sig? Regnet är varmt och kläderna torkar! Kan inte bli så mycket bättre!

Tuktuk Swensen's Annis på Swensen's

Myggorna älskar mig fortfarande, jag är nog en favoritturist här nere tror jag, de kalasar för fullt på mig när de får tillfälle, de små elakingarna. Nu har jag nog ”bara” runt 10 myggbett ändå, varav ett UNDER foten. Hur sjutton kommer de åt där?! Kliar gör det i alla fall 🙂

Hoppas att ni har det bra hemma, är det kallt? Snö? Vad har ni för er?!
Stor kram!

3 svar to “Ao Nang”

  1. Bunny 4 mars, 2009 den 17:51 #

    Heeeeeej på er!!!!

    Jag mår bra =) Var hos A idag, allt var ok, messade er men har inte fått ngn leveransrapport..:S

    Det var vårväder idag =) Sol och 6 plusgrader 🙂

    Krama alla från mig!! =)

    Puss ❤

  2. Therese 4 mars, 2009 den 18:10 #

    Hej! Ao nang är ju jättebra ja. Åker gärna tillbaks:) Jag är i Åre och idag har jag ridit ute på fjället, efter två heldagar med skidor. Härligt! Toppenväder:)

  3. Zebramangusten 5 mars, 2009 den 09:41 #

    Hej din lilla svettiga lemur..
    Här är allt lika trist som vanligt!
    Skulle gärna vara med er just nu, men hoppas sommarn kommer snaaart även hit! Kram från zebra mangusten

Kommentera

