Klockan är 9 och det är 32 grader ute!

28 Feb

God morgon Sverige! Nu ska vi snart slänga i oss lite frukost i form av Iced Mocha och lite smörgåsar. Sen bär det av in till centrala Bangkok via bil, skytrain (BTS) och så kanske lite tuktuk eller taxi i slutändan. Planerna för dagen är inte riktigt fastställda – det är rätt skönt att ta det som det kommer. Vi har pratat om att åka på Chao Phraya (floden som flyter genom Bangkok) och så kanske lite shopping på det. Jag behöver ett par nya flipflops som är lite snyggare än mina gröncerisa Reebok. Kanske ett par svarta som funkar ihop med mina blåa och gula kläder? Vilka världsproblem jag har, känner jag nu… Haha.

Idag ska det i alla fall garanterat bli glass. På Swensens. Jag ska ta lite kort och försöka få upp dem så att ni kan få se lite granna – det brukar vara lite roligare än att bara sitta och läsa text rakt av?

Hur mår NI alla? Vad har ni för er?
Stor kram från en Carro som eftersvettas efter morgonduschen 😉

5 svar to “Klockan är 9 och det är 32 grader ute!”

  1. Bunny 28 februari, 2009 den 07:24 #

    Åh 🙂 Vad ni har det skönt 🙂 Men bilder, ja, jag vill iaf se bilder 🙂 Puss

  2. misstigerchic 28 februari, 2009 den 08:09 #

    Härligt,ha en underbar dag hjärtat !Ätr lite för mig med =) Hörde av flera bekanta att det blivit mycket dyrare (dyrast nånsin) i Thailand nu….

    Här hemma är det vår,klockan är snart halv nio på morgonen och det är 6 plusgrader o solen är framme på väg upp,nderbart! =)

    Nu ska jag in i duschen för jag måste vakna,har sovit 3 timmar,är less på det mesta just nu men det struntar vi i nu gumman!PUss,saknar dig !

    • spindeltjejen 1 mars, 2009 den 13:38 #

      Ja, det är dyrare här nu…. pga att kronan är svagare än nånsin… priserna är de samma i baht, men pga att vi inte får lika mycket för våra pengar så blir det ju dyrare… 5 kronor mer per 100 baht… så istället för att 100 baht är 20 kronor så är det 25 kronor.
      Hoppas att du mår toppen!
      Puss puss puss!!

  3. Ida 1 mars, 2009 den 10:38 #

    Åh, vad jag längtar till min Thailandsresa nu! =) Här i Lule är det -13. Njut av värmen och ät mycket glass! Kram!

  4. Bella 1 mars, 2009 den 13:39 #

    hej gumman =) de låter som ni har de toppen ( som alltid ) och jag är massa avis =)
    drömmde faktiskt om dig i natt, vet bara att du ringde från thiland och va du sa och så de kommer jag inte ihåg *hihi*

    shoppa lugnt nu 😉

    pusss

Kommentera

