25 Feb

En utav mina bästa vänner började att scrappa i somras och jag fastnade nästan med en gång. Jag har alltid scrappat i mina fotoalbum (sparat biljetter, vykort och en massa annat, klippt med specialsaxar m.m.) och tyckte att det var ett riktigt kul tidsfördriv och lite av terapi. Dessutom är det skoj att ha en hobby som man kan sätta sig med när man känner för det.
Jag har en massa tillbehör, papper m.m. och scrappar först och främst kort (under hösten var det julkort som tog upp tiden, men har även gjort tack-kort, grattiskort och allmänna kort till mina vänner och familj – för att visa min uppskattning över att de finns i mitt liv) ❤

Scrapping hemma hos J tillsammans med grannen I:
Scrapping

Det är påsk när jag kommer tillbaka från Thailand, det ska bli skoj att se om jag hinner göra några stycken och skicka iväg innan påsken är över. Jag vet att jag kommer att ha mycket att göra när jag kommer tillbaka från resan. Hinna mysa med min kärlek (prio 1!!), träffa vännerna, jobba, åka till Gbg och hälsa på kompisar m.m.

Men jag tror ändå att jag ska hinna göra ett par stycken. Jag är ju tidsoptimist av hög rang.

Exempel på hur ett kort kan se ut (lånat från ”Kortmakaren”)
Scrappat kort

2 svar to “”

  1. Mia 25 februari, 2009 den 20:35 #

    TOOOODILOOOO! Kul att du börjat en ny blogg som man får kolla in och läsa vad du pysslar med. =)
    Men hallå, scrappar du alltså???? Vad kul, det gör jag också! Fast det har inte blivit mycket av den varan sen Emmy kom… Hm… Jag började scrappa under mitt au pair-år i USA 1998/1999 och har gjort två tjocka album om mitt år där. Sedan har det mest blivit kort och några mini-album som jag gett bort i present. Men då får vi ju lov att scrappa lite nästa gång vi ses! 😉

  2. Sofia 6 mars, 2009 den 16:14 #

    Nämen ååååh, är du scrappare!! Vad rooooligt!!! Jag började för ett och ett halvt år sen, och gör också mest kort. 🙂 Länkat till min scrapblogg i kommentaren. 🙂

Kommentera

